„Vzdělání je schopnost porozumět druhým." J. W. Goethe

Naše kurzy

Nabízíme širokou škálu kurzů pro rodiče a školy

Specifikace kurzů

Studium pedagogiky pro pedagogy volného času vykonávající komplexní přímou
pedagogickou činnost – kombinované studium

Studium realizované v rámci DVPP je určeno pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci pedagoga volného času a mají úspěšně ukončené střední vzdělání s maturitou.  Vzdělávací program je zaměřen na získání vědomostí a dovedností, které umožní výkon profese pedagoga volného času. 

Časová dotace: 124 hod.
Nejnižší požadované vzdělání: SŠ s maturitou

Absolvent SŠ s maturitou získá kvalifikaci Pedagoga volného času

§ 17 Pedagog volného času

(1) Pedagog volného času, který vykonává komplexní přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání ve školách a školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, získává odbornou kvalifikaci 16

a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd,

b) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením,

c) vzděláním podle § 10 odst. 1,

d) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením, nebo e) alespoň středním vzděláním s maturitní zkouškou a 1. studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1, nebo 2. získáním profesní kvalifikace pro činnost samostatného vedoucího volnočasových aktivit dětí podle zákona o uznávání výsledků dalšího vzdělávání.

a

§ 20 Asistent pedagoga

(1)

Asistent pedagoga, který vykonává přímou pedagogickou činnost ve třídě, ve které se vzdělávají děti nebo žáci se speciálními vzdělávacími potřebami18), nebo ve škole zajišťující vzdělávání dětí a žáků formou individuální integrace19), získává odbornou kvalifikaci

a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických nebo psychologických věd,

b) vysokoškolským vzděláním získaným studiem jiného akreditovaného studijního programu než podle písmene a) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1,

c) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením,

d) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením jiného akreditovaného vzdělávacího programu než podle písmene c) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1,

e) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením osmiletého nebo šestiletého vzdělávacího programu oboru vzdělání konzervatoře,

f) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením, nebo g) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením jiného vzdělávacího programu středního vzdělávání než podle písmene

f) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1.

 

Absolvent VOŠ nebo VŠ získá odbornou kvalifikaci pedagoga volného času,

§ 17 Pedagog volného času

(1) Pedagog volného času, který vykonává komplexní přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání ve školách a školských zařízeních pro zájmové vzdělávání, získává odbornou kvalifikaci 16

a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd,

b) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením,

c) vzděláním podle § 10 odst. 1,

d) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením, nebo e) alespoň středním vzděláním s maturitní zkouškou a 1. studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1, nebo 2. získáním profesní kvalifikace pro činnost samostatného vedoucího volnočasových aktivit dětí podle zákona o uznávání výsledků dalšího vzdělávání.

§ 16 Vychovatel

(1) Vychovatel získává odbornou kvalifikaci 15

a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd,

b) vysokoškolským vzděláním podle § 7 až 10, 12 a 14,

c) vysokoškolským vzděláním získaným ukončením jiného akreditovaného bakalářského studijního programu než podle písmen a) a b) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1,

d) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na vychovatelství nebo na pedagogiku volného času nebo na speciální pedagogiku nebo na sociální pedagogiku,

e) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením jiného akreditovaného vzdělávacího programu než podle písmene

d) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1,

f) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu střední školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů nebo pedagogů volného času,

g) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů předškolního vzdělávání a vykonáním jednotlivé zkoušky, která svým obsahem a formou odpovídá zkoušce profilové části maturitní zkoušky z předmětu zaměřeného na vychovatelství, nebo

h) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením jiného vzdělávacího programu středního vzdělávání než podle písmen f) a g) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1.

§ 20 Asistent pedagoga

(1) Asistent pedagoga, který vykonává přímou pedagogickou činnost ve třídě, ve které se vzdělávají děti nebo žáci se speciálními vzdělávacími potřebami18), nebo ve škole zajišťující vzdělávání dětí a žáků formou individuální integrace19), získává odbornou kvalifikaci

a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických nebo psychologických věd,

b) vysokoškolským vzděláním získaným studiem jiného akreditovaného studijního programu než podle písmene a) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1,

c) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením,

d) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením jiného akreditovaného vzdělávacího programu než podle písmene c) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1,

e) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením osmiletého nebo šestiletého vzdělávacího programu oboru vzdělání konzervatoře,

f) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání s pedagogickým zaměřením, nebo g) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením jiného vzdělávacího programu středního vzdělávání než podle písmene

f) a studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1.

 

Vychovatel

15291/2022-3  

Studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. b) zákona č. 563/2004 Sb.

časová dotace: 80 hod.
nejnižší požadované vzdělání: Vyšší odborné

Studium realizované v rámci DVPP je určeno pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci vychovatele. 

Obsah:
I. Modul Základy pedagogiky - úvod do tématu, pedagogika jako věda, školský systém, pedagog, plánování školních činností,
II. Modul Základy psychologie pro pedagogy - vybraná témata z obecné psychologie, psychologie osobnosti a vývojové psychologie, sociální interakce ve škole a sociálně psychologické profesní dovednosti pedagoga, 
III A. Speciální modul Pro vychovatele - teorie výchovy, základy sociální psychologie, základy sociální pedagogiky

 

ředitel školy

7952/2021-5-326  

Studium pro ředitele škol a školských zařízení (kombinovaná forma programu)

časová dotace: 100 hod.
nejnižší požadované vzdělání: 

Kurz je určen racovníkům, kteří vykonávají a nebo mají zájem vykonávat funkci ředitele školy a školských zařízení.

Obsah: 
I. Modul – Základní právní předpisy a jejich aplikace ve školství - legislativa a školský management, typy vzdělání, krizový management a kontrolní činnost, povinná školní docházka, žáci s OMJ, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, informační gramotnost,
II. Modul – Pracovní právo - pracovně-právní vztah, platové a pracovní podmínky ve školství, BOZP, PO, odpovědnost za škodu a pojištění, práce mladistvých a žen, pracovní cesty a dovolená, hygienické požadavky ve školství
III. Modul – Financování školy - finance a rozpočet školy, daně, účetnictví a dotace, školní jídelna, veřejné zakázky a hospodaření s majetkem, inventarizace majetku, zásoby a činnosti související s činností školy, 
IV. Modul – Organizace školy a pedagogického procesu - vzdělávací plány, organizační struktura a pedagogická dokumentace, kontrolní a evaluační činnost, soustava oborů a ukončování vzdělání, výchovný poradce a ochrana zdraví ve škole

 

Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích – kombinované studium

časová dotace: 124 hod.
nejnižší požadované vzdělání: základní vzdělání

Obsah:
I. Modul – Škola, školní práce a role asistenta pedagoga 
II. Modul – Podpora žáka
III. Modul – Systém péče o žáka
IV. Modul – Pedagogicko-psychologická a kulturní specifika v práci asistenta pedagoga

                                                    § 20 Asistent pedagoga

(2) Asistent pedagoga, který vykonává přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích ve škole, ve školském zařízení pro zájmové vzdělávání, ve školském výchovném a ubytovacím zařízení, ve školském zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy, nebo ve školském zařízení pro preventivně výchovnou péči, získává odbornou kvalifikaci

a) vzděláním podle odstavce 1,

b) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením jiného vzdělávacího programu středního vzdělávání než podle odstavce 1 písm.

f) a studiem pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích,

c) středním vzděláním s výučním listem získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání a 1. studiem pedagogiky podle § 22 odst. 1, nebo 2. studiem pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích,

Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů střední školy, pro učitele
praktického, vyučování střední školy, pro učitele odborného výcviku střední školy,
pro učitele uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, střední škole
a konzervatoři a pro učitele jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky –
kombinované studium

 

Časová dotace: 124 hod.
Nejnižší požadované vzdělání: SŠ bez maturity

Studium realizované v rámci DVPP je určeno učitelům odborných předmětů středních škol, učitelům praktického vyučování a odborných praxí vyšších odborných škol, učitelům uměleckých odborných předmětů v základních uměleckých školách, středních odborných školách a konzervatořích, učitelům jazykových škol s právem státní jazykové zkoušky.

Obsah:
I. Modul – Základy pedagogiky a didaktiky
II. Modul – Základy psychologie pro pedagogy